EDTI nemzetközi színtéren – jógyakorlatok kölcsönös megosztása Németországban

Május végén lehetőségünk volt részt venni a Pannónia Ösztöndíjprogram keretében egy háromnapos szakmai mobilitáson Németországban. A Ruhr-Universität Bochum és a Hochschule Niederrhein egyetemeken eltöltött napok nemcsak szakmailag voltak tartalmasak, hanem új kapcsolatokra és közös gondolkodásra is lehetőséget adtak. Inspiráló volt találkozni olyan kollégákkal, akik hasonló kérdéseken dolgoznak, és örömmel osztják meg tapasztalataikat.

Moodle Symposium – előadói részvétel

A program kiemelkedő eseménye volt számunkra a Regionális Moodle Symposiumon való részvétel, ahol előadóként képviselhettük irodánkat, valamint az Óbudai Egyetemet. Előadásunkban (From Content to Experience – Supporting Engaging Moodle Course Design) bemutattuk az EDTI-n belül működő módszertani támogatási modellünket, és azt, hogyan segítjük a tananyagfejlesztést a Moodle-kurzusok felhasználóbarát és egységes kialakítása érdekében.

Nagy megtiszteltetésként éltük meg, hogy az Észak-Rajna–Vesztfáliai régió konferenciája először nyitott külföldi előadók felé – és mi lehetünk azok, akik elsőként képviselhették Magyarországot ezen a fórumon.

Képek forrása: Laura Schaffeld

Kapcsolódási pontok, közös tervek

A mönchengladbachi campuson személyesen is találkoztunk a Hochschule Niederrhein digitális oktatási csapatával és Krefeldben Prof. Dr. Gudrun Stockmanns oktatási rektorhelyettessel. Bemutattuk a számos partnerintézettel rendelkező K-MOOC platformját, és örömmel tapasztaltuk, hogy partnerünknél nagy érdeklődés övezte az általunk alkalmazott egységes arculati és fejlesztési megközelítést.

A beszélgetések során többféle együttműködési lehetőség is felmerült, például közös kurzusfejlesztés angol nyelven, vagy az AR/VR technológiák bevonása.

Kitekintés, inspiráció, hazahozott ötletek

A mobilitás során betekintést nyertünk az e-learning rendszerek működtetésével kapcsolatos adatvédelmi eljárásokba is. Számunkra különösen értékes tapasztalat volt látni, hogy a Hochschule Niederrhein tudatosan és átgondoltan foglalkozik ezekkel a kérdésekkel. A bemutatott gyakorlatok számunkra is egy jól követhető irányt mutatnak.

Felmerült bennünk annak lehetősége is, hogy egy egymást támogató, aktív hazai Moodle-közösség kialakítása segíthetné az LMS-rendszert használó felsőoktatási intézmények közötti tudásmegosztást és szakmai együttműködést.

Ezt a szakmai utat egy intenzív tanulási és kapcsolatépítési lehetőségként éltük meg, megfűszerezve egy kisebb kulturális és gasztronómiai kirándulással a Ruhr-vidéken. Utazásunk során volt lehetőségünk röviden körülnézni Aachenben, Kölnben, Essenben és Düsseldorfban, valamint ellátogattunk a hollandiai Venlóba és Eindhovenbe is.