Jelenlét rögzítésének menete

A Moodle lehetőséget ad arra, hogy az órai részvételt rögzíthessünk. Ahhoz, hogy ezt később a Neptun rendszerbe is importálni lehessen, három táblázatra lesz szükség.

  1. Moodle Részvétel tevékenység exportált táblázata
  2. Neptunból letöltött táblázat
  3. Saját konvertáló táblázatunk, melynek letöltéshez kattintson ide.

Egyelőre csak ezek segítségével lehet egyszerűbb módon Moodle rendszerből „jelenléti ívet” importálni a Neptunba.
Amennyiben a következő útmutató után is lenne bármilyen kérdése, a moodlesupport@uni-obuda.hu címen keressen minket bizalommal!

1. Moodle tevékenység

A Moodle rendelkezik egy Részvétel nevű plugin-nal, ami hatékonyan helyettesítheti az órai névsorolvasást/katalógusvezetést.
Használatának lépései:

  1. Tevékenység létrehozása
  2. Időablak beállítása
  3. Hallgatók jelenlétének ellenőrzése
  4. Táblázat exportálása

Az útmutatóban kékkel hivatkozzuk be a felületek részletes magyarázatáról készült képeket.

1.1 Tevékenység létrehozása

A Részvétel tevékenység létrehozása ugyan úgy kezdődik, mint minden másik tevékenység beszúrása.

A kurzus főoldalán be kell kapcsolni a szerkesztő módot, az oldal jobb felső sarkában található „SZERKESZTÉS BE” gombbal.

Tevékenység vagy tananyag beszúrásánál a Részvétel nevű tevékenységet választjuk ki, ezt követően fog megjelenni az általános beállítási felület.

Részletes magyarázat az általános beállítási felületről

A Módosítások mentése és a változtatások megtekintse gombra kattintást követően jutunk a Részvétel áttekintési felületére.

Részletes magyarázat az áttekintési felületről

1.2. Időablak beállítása

A tevékenység megnyitásakor az áttekintési felületre jutunk. Itt láthatjuk és kezelhetjük a létrehozott időablakokat, valamint ezen a felületen tudjuk exportálni Excel táblába a „jelenléti íveket”.

Az időablak általában megegyezik a tanóra hosszával, létrehozásához kattintsunk az „Időablak létrehozása” opcióra.

Az időablak létrehozásáról bővebb információ

Itt a szükséges beállítások elvégzését és a „Hozzáadás” gombra kattintást követően meg is jelenik a létrehozott időablak, a lenti képen látható módon.

1.3. Hallgatók jelenlétének ellenőrzése

A korábban létrehozott időablakokból kiválasztjuk az éppen aktuális órának megfelelőt, és a QR kód megjelenítése gombra kattintunk. Ekkor az alábbi oldal fog megjelenni.

Főleg nagy létszámú órák esetében érdemes felhívni a hallgatók figyelmét, hogy a Wi-Fi rendszer túlterhelődhet, így aki teheti, próbáljon meg erre a kis időre mobilnetre átállni.

Mielőtt a QR-kód kivetítésre kerülne, minden hallgató legyen bejelentkezve a Moodle rendszerbe a telefonjáról.

1.4. Táblázat exportálása

Ahhoz, hogy a Neptun rendszerbe lehessen importálni a kész jelenlétit, exportálni kell a „jelenléti ívet” Excel formátumban a Moodle rendszerből.

Ehhez az Exportálás fülre kell kattintani, utána a következő három beállítást kell módosítani:

A „Rendben”-re kattintást és a letöltést követen a Moodle rendszerre nem lesz már szükség.

2. Neptun import

A Neptun rendszerben az Ügyintézés → Óranyilvántartás → Órarend nézet megnyitása után ki kell választani egy időpontot. A megjelenő ablakban az adott órához tartozó jelenléti táblázatot kell exportálnunk.

3. Adatok összefésülése

Az adatok egy táblázatba rendezéséhez a korábban letöltött táblázatokra lesz szükség.

3.1. Moodle adatok bevitele

  1. Nyissuk meg a Moodleből exportált Excel fájlt
  2. Jelöljük ki az egészet (Ctrl+A)
  3. Másoljuk ki az egészet (Ctrl+C)
  4. A konvertálóban álljunk az első munkalapra „1 Moodle”, ezen az A1-es cellára
  5. Másoljuk be az adatsort (Ctrl+V)

3.2. Neptun adatok bevitele

  1. Nyissuk meg a Neptunból exportált Excel fájlt.
  2. Jelöljük ki az egészet (Ctrl+A).
  3. Másoljuk ki az egészet (Ctrl+C).
  4. A konvertálóban álljunk a második munkalapra „2 Neptun”, ezen az A1-es cellára.
  5. Másoljuk be az adatsort (Ctrl+V).

4. Összefésült adatok bevitele az eredeti Neptun exportba

  1. Jelöljük ki a harmadik munkalapon („3 Másolandó”) az F oszlopból a fejlécet és annyi cellát, ameddig adatokat látunk, majd másoljuk az adatokat (Ctrl+C).
  2. Nyissunk meg egy üres Jegyzettömböt, ide másoljuk be az adatokat (Ctrl+V).
  3. Másoljuk ki újra az adatokat a jegyzettömbből (Ctrl+C).
  4. Lépjünk vissza az eredeti Neptunból exportált Excel fájlba.
  5. A Jelenlét oszlopba másoljuk be az adatokat.
  6. A kitöltött táblázatot töltsük fel a Neptun rendszerbe: